אפיון מערכות ואוטמצית CRM

בימינו יש 2 סוגים של עסקים: אלה שמשקיעים הרבה מאוד שעות עבודה בניהול כל האינטראקציות עם הלקוחות, ואלה שנעזרים באוטומציות חכמות לטובת שיווק, מענה לפניות מכל הסוגים וניהול הקשרים עם הלקוחות לפני ואחרי הקנייה. באופן טבעי לעסקים מהסוג השני יש יתרון משמעותי על פני אלה מהסוג הראשון, בזכות החיסכון בזמן עבודה, והיכולת לנצל את ההון האנושי היקר למטרות חשובות באמת. כאן בעמוד תמצאו מידע לגבי אוטומציות עסקיות ואפיון מערכות CRM כך שיבצעו את הפעולות האוטומטיות בדרך היעילה ביותר.

מה זה CRM?

הבסיס של אוטומציות עסקיות בהתנהלות מול הלקוחות – משלב הבעת העניין, דרך הפנייה הראשונית, העסקה ולאחריה, כשהמטרה היא לשמר את הלקוח ולשווק לו עוד מוצרים או שירותים – הוא מערכת CRM. השם הוא ראשי תיבות של הביטוי Customer Relationship Management, ובערבית ניהול הקשרים עם הלקוחות. זוהי מערכת מקיפה שמטפלת בכל האספקטים של הקשרים החשובים האלה, ומונעת מצב שבו מתפספסים לקוחות פוטנציאליים עקב חוסר תשומת לב. בנוסף תורמת מערכת כזו לבניית אסטרטגיית שיווק אופטימלית בזכות המידע המדויק והמפורט שהיא מספקת בכל נקודת זמן.

אילו אוטומציות  CRM מוצעות לעסקים?

כל עסק יכול להעביר מגוון רחב של פעולות ואינטראקציות למתכונת של התנהלות אוטומטית (כמובן על סמך מדיניות שנקבעה ע”י אנשי העסק, לאחר מחשבה מעמיקה ותכנון מוקפד).

דוגמה אחת של אוטומציה של מערכות  CRM היא מענה ראשוני לכל פנייה כדי לברר את המהות שלה וכך להפנות את הפונה לכתובת הנכונה בתוך העסק. עוד דוגמה נפוצה היא שיווק דרך אימיילים, וגם אם תרצו למשל לשלוח SMS לכל מי שרכש מוצר מסוים עם בקשה לפידבק ו/או הצעה להנחה על מוצר אחר – תוכלו לעשות זאת באופן אוטומטי ויעיל (ובהתאמה מלאה לכל קונה, למשל עם הצעה ייחודית בהתאם למוצר שכבר רכש).

אוטומציה חשובה נוספת היא טיפוח לידים: בניית קשר עם כל מי שמתעניין במוצרים ובשירותים העסק לאורך כל שלבי משפך השיווק. בכל שלב הקשר זוכה לחיזוק נוסף, רמת האמון במותג עולה והסיכוי להמרה מוצלחת גדל.

אוטומציה CRM תכנון מושכל ותרשים זרימה מדויק

כשרוצים לתכנן וליישם אוטומציה CRM היא המערכת האידיאלית. ה-CRM מיועד למעשה למטרה הזו, ומתאים לכל סוגי האוטומציות. החלק שלכם בניצול האופציה המשתלמת הזו – והכרחית בעסקים גדולים שמקבלים הרבה מאוד פניות בכל יום ומנהלים מאגר לקוחות נרחב במיוחד שכדאי למצות אותו – הוא התכנון.

לאחר בחירת האוטומציות הרצויות, נדרש תכנון מדויק לכל אחת מהן. השלב הראשון הוא לקבוע מהי מטרת האוטומציה, ולאפיין את כלל המרכיבים שלה: מיהם הלקוחות שהאוטומציה רלוונטית עבורם (מתעניינים / פונים שעדיין לא בטוחים שרוצים לקנות / קונים חדשים / קונים ותיקים / מתלוננים וכו’)? מהן הציפיות שלהם? איזה מידע נחוץ כדי לבצע את הפעולה הנכונה? ועוד.

השלב הבא הוא בניית תרשים זרימה שיתורגם בהמשך לאוטומציה. כך למשל במקרה של פנייה אחרי קנייה מסלול אחד הוא של אדם שעדיין לא קיבל את המוצר ומסלול שני הוא של לקוח שקיבל את המוצר וזקוק לעזרה. בכל מקרה מומלץ לשלב בתהליך התכנון עובדים מכל הדרגים כדי שכל אחד יספק את נקודת המבט הייחודית לו, לטובת אוטומציה מושלמת.

לחברת אברא טכנולוגיות – יש את המומחיות לזהות ולמפות עם הלקוחות את הצרכים העסקיים שלהם ולתרגם אותם ליישום, פיתוח והטמעה של מערכות CRM חדשניות המתאימות לחברות ואירוגונים .

לחזור למשהו ספציפי?