אם אתה איש שיווק דיגיטל ומעוניין להכיר את עולם האוטומציה – המדריך הזה בשבילך.
במדריך האוטומציה למתחילים נסקור את הכוח הגדול של האוטומציה השיווקית-עסקית, האפשרות שלכם להיכנס לתחום האוטומציה (עם היתרונות והחסרונות) ו 3 היבטים ראשוניים באוטומציה: מידע על זאפייר ואינטגרומט למתחילים, סוגי מערכות אוטומציה (צ’אט בוט בפייסבוק, מערכת SMS אוטומטי לעסקים ועוד) והתממשקות בין כלים ומערכות פנים וחוץ ארגוניות.
אל תיכנסו לעולם האוטומציה מבלי לקרוא את המדריך המהיר לאוטומציה למתחילים.
אוטומציה שיווקית-עסקית: כוח גדול, אפשרויות רבות, סיכונים לאנשי אוטומציה
תהליכים ופעולות אוטומטיות ללא מגע ידע אדם היו מאז ומעולם מקור לכוח, מפעלים ומשרדים בינוניים הפכו תוך זמן קצר לתאגידים גדולים המייצרים מיליונים.
עולם האוטומציה השיווקית-עסקית מאפשר לעסקים לרכוש מערכות אוטומציה מתקדמות, להשתמש בפלטפורמות שונות כדי לקשר בין מערכות האוטומציה ומערכות נוספות השייכות לחברה/עסק או מערכות חוץ ובכך לייעל מישורים רבים: להגדיל את רמת השירות, לייעל תהליכים תפעוליים ולקדם את מערך השיווק וקידום המכירות.
כניסה לעולם האוטומציה מצריכה מכם להכיר ולהתנסות בעולם הדיגיטל זה מספר שנים, לאחר מכן מומלץ להתחיל ללמוד קורסים למתחילים ומתקדמים בעולם האוטומציה.
לאחר שסיימתם לקרוא על עולם האוטומציה השיווקית-עסקית וללמוד בקורסים המקצועיים, תוכלו להתחיל לחפש פרויקטים קטנים ומשם להתקדם לאט ובטוח כדי להפוך להיות מומחי אוטומציה.
האפשרויות רבות, אם תשקיעו שנים מחייכם כדי להיכנס לתחום תוכלו לא רק להציע כלים שיווקיים דיגיטליים, באמצעות האוטומציה תוכלו לדאוג לקישור בין המערכות השונות, למקסם את היכולות השיווקיות וגם להיכנס לתחומים חדשים כמו תחום השירות והתפעול.
חשוב לציין, הכוח של האוטומציה גדול והאחראיות שלכם גדלה גם כן.
להבדיל מפעולות שיווקיות דיגיטליות כדוגמת בניית קמפיין שיווקי, מיתוג וקריאטיב – האוטומציה השיווקית מצריכה מכם השקעה רבת שנים ומחייבת אתכם להיות מקצועיים, אחרת הנזק לחברות ועסקים יהיה גדול וניתן יהיה להצביע עליכם כאשמים ישירים לתקלות ושגיאות ברמות שונות.
אם אין לכם את הזמן, הכסף והיכולות לעמוד בלחצים הרבים של עולם האוטומציה, תוכלו פשוט להיעזר במומחה אוטומציה כגורם חיצוני שלכם.
עוד לא נרשמתם לאינטגרומט ועוד לא התחלתם לעשות תהליכי אוטומציה מתקדמים? לחצו כאן!
פעולות אוטומטיות: זאפייר (Zapier) ואינטגרומט (Integromat) למתחילים
אנשי שיווק דיגיטליים מכירים אפשרויות וכלים רבים לאיתור והפצת מידע באמצעות הטלפונים, המיילים, הרשתות החברתיות ואמצעים שונים נוספים.
עולם האוטומציה מאפשר לכם באמצעות פלטפורמות ואמצעים שונים לקשר ולממשק בין מערכות פנים וחוץ ארגוניות, לחסוך לחברות ועסקים כספים רבים, תקנים מיותרים ולייעל את העסק בצורה הטובה והעכשווית ביותר.
המיצוי המקסימאלי של איסוף הדאטה כנתונים להצגה או לשליחה יוצר לרוב ריבוי נתונים ומידע אחריהם קשה מאוד לעקוב, לשם כך שירות הזאפייר מאפשר לכם לקשר בין שירותים ואפליקציות, באמצעות המערכת תוכלו לבצע אינטגרציה בין מגוון מערכות, אפליקציות ושירותי ענן שונים.
שירות הזאפייר מבוסס על התניה ופעולה ויכול לבצע מספר רב של פעולות: העברת ליד מהפייסבוק באופן אוטומטי למייל, גוגל או הזנה אוטומטית במערכת CRM ועוד, התראות למייל בכל מצב נתון מוגדר, תוכן חדש באתר יעבור בצורה אוטומטית לעמודי הרשתות החברתיות העסקיות (פייסבוק, לינקדאין, טוויטר וכו’), ליד מטופס יצירת קשר אל רשימת תפוצת לידים ובאישור היוזר, פרסום אוטומטי בבלוג דרך פוסט בקבוצה סגורה בפייסבוק ועוד.
פלטפורמה נוספת לביצוע מהלכים דיגיטליים אוטומטים היא אינטגרומט, אמצעי לביצוע אוטומציה לתהליך בין אפליקציות web ומערכות.
לאינטגרומט יש מאות חיבורים לאפליקציות מכל הסוגים, פלטפורמת האינטגרומט מאפשרת לכם לחסוך זמן רב בביצוע מטלות אנושיות או ידניות לחברות והעסקים שלכם כמנהלים בחברה או אנשי דיגיטל חיצוניים.
אם כך, זאפייר או אינטגרומט? אולי השאלה הנפוצה ביותר בקרב אנשי דיגיטל ואוטומציה, פלטפורמות שבראיית המאקרו שלהם מאפשרות אוטומציות למערכות וכלים שונים אך עובדות בצורה אחרת כל אחת, טרמינולוגיה שונה ובממשקים שונים.
אם תתעמקו בהכרת הפלטפורמות קצת יותר תגלו את ההבדלים הגדולים בין זאפייר לאינטגרומט (מבחינת סוג תהליך, פעולה, תמחור, פילטרים, זמן בין אינטראקציות בתרחיש וכמות המידע).
אם אין לכם רקע טכני, ניתן ואולי אף מומלץ להתחיל עם זאפייר שהיא נתפסת יותר קלה להבנה (אם כי יקרה יותר מאינטגרומט).
כלים לאוטומציה: צ’אט בוט בפייסבוק, ניוזלטר, SMS ועוד
מלבד קישור בין מערכות, במידה ולמדתם וצברתם ניסיון ראשוני בעולם האוטומציה, תוכלו להתחיל להציע ולשלב מערכות עבור החברה שלכם או הלקוחות שלכם כאנשי אוטומציה, מערכות לדוגמה: מערכת הצ’אט בוט של הפייסבוק הכוללת מספר רב של אפשרויות שיחה ממוסגרת ומתויגת (אם לא למדתם את כללי הצ’אט בוט והקהילה של פייסבוק לעומק – לא מומלץ לבנות צ’אט בוט ללקוח), מערכת ניוזלטר (מייל שיווקי) לקידום מסרים שיווקיים בהתאם לעונה/קמפיין/מבצע, שליחת מסרונים שיווקיים ותפעוליים לקידום מסרים שיווקיים או עדכון לקוחות על הזמנות שונות: מוצרים, תור אצל רופא/ה או מטפל/ת בכל תחום, שולחן במסעדה ועוד.