העסק שלך לא אוטומטי? איך מעבירים עסק להיות אוטומטי? אוטומציה עסקית כאן בשבילך!
כל בעל עסק או מנהל בכיר מחפשים אחר נקודות עסקיות חשובות בניהול חברות ועסקים: כלים לתחרות בענף, אפשריות לקידום מכירות ושיווק מוצרים ושירותים, איך להשיג לידים לעסק, כיצד לשפר את השירות בעסק/חברה ואיך להפוך את העסק לעכשווי, מעודכן ודיגיטלי – על כל הנקודות האלו ועוד, אוטומציה לעסקים יכולה לענות ולסייע במישורים רבים עם מערכות אוטומטיות לעסקים וקישורים בין מערכות קיימות.
אם אתם בעלי עסקים וחברות, מנהלים בכירים בחברה ואפילו אנשי ציבור, התחילו בפועלות שילוב האוטומציה בהתאם לגודל החברה, סוג העסק והתקציב העומד ברשותכם.
מה זה אוטומציה עסקית?
בהגדרה, אוטומציה עסקית היא Business Process Automation ובקיצור BPA – אם לא הכרת עדיין את המושג, זה הזמן!
כל עסק בכל גודל ובכל צורה מחפש להתחדש, להתעדכן, להתחרות בצורה שוויונית מול המתחרים ולשפר את המדדים העסקיים שלו.
לצורך השגת כל היעדים האלו ויעדים נוספים בפעילות עסקית של כל חברה קטנה ועד לתאגיד גדול, יש צורך בהתאמות המחייבות את המציאות של העידן הדיגיטלי המתקדם.
כל עסק קטן-בינוני (וודאי בחברות גדולות) מחזיק מספר מערכות בסיסיות: דוא”ל, מערכת CRM (ניהול לקוחות), מערכת האתר, מערכת SMS (לעסק שכבר החל בפעולות אוטומציה) ועד דפים ברשתות החברתיות ובדגש על הדף העסקי בפייסבוק.
המשותף לכל המערכות? העדר סנכרון ואי ניצול מקסימלי של המערכות הקיימות ברשותכם, הפתרון? אוטומציה עסקית (Marketing Automation), עולם המתרכז בקישור בין מערכות שונות ומתן כלים אוטומטיים נוספים עם מערכות אוטומציה מתקדמות ליצירת קישור וסנכרון, סדר, מקסום פעולות ומשימות עסקיות וסיוע לעובדים בתפקידים השונים.
איך פעולות אוטומטיות יעזרו לעסק שלי? אילו כלים אוטומטיים קיימים?
בהשקעה נכונה ומותאמת, אוטומציה של תהליכים עסקיים יכולה לחסוך לכם עד עשרות שעות בכל חודש עבודה, באמצעות “שיחה” המתבצעת בין מערכות קיימות וסיוע של מערכות אוטומציה עסקית נוספות, תוכלו להזריק לעסקים והחברות שלכם את זריקת המרץ החיונית להתמודדות עם תחרויות בלתי נגמרות ואפילו עד שליטה על תחום וענף במשק.
עסקים שאינם אוטומטיים הם עסקים לא חכמים תרתי משמע, עסקים שבחרו להיתקע בעבר ולתת למתחרים שלהם לנצח אותם בהליכה, כאשר עולם האוטומציה העסקית יכול להיות שקול לכוח עובד של מחלקה שלמה העוסקת בנושאים מגוונים: שיווק, קידום מכירות, שירות, שימור לקוחות ותפעול.
אוטומציה עיסקית יכולה להתאים לכל העסקים והחברות, האוטומציה יכולה לאפשר לכם לתת מענה מהיר ומדויק ברגע ולבצע מאות ואלפי פעולות שעובדים אנושיים מבזבזים זמן לביצועיהן.
איך מעבירים את העסק להיות אוטומטי?
חברת “Marketing Automation” הפכה בתוך זמן קצר למומחית בעולם האוטומציה העסקית , המטרה של מומחה האוטומציה היא להבין את הצרכים שלכם והתקציב שאתם משקיעים על קידום העסקים שלכם כמה רמות מעלה ולבסוף להתאים ולקשר את מערכות האוטומציה העסקית בהתאם.
אחת מהאפשרויות הנפוצות היא מערכת הצ’אט בוט לעסקים בפייסבוק, צ’אט אוטומטי המתחבר לדף הפייסבוק שלכם ויכול לספק מענה מקצועי, בתשובות אוטומטיות ממוסגרות ומתויגות, לספק מידע על כללי על היבטים שונים בעסק ואף מידע פרטני בנוגע לאותו לקוח המשוחח אתכם בפייסבוק, להשיג לידים, לקדם ולשווק מכירות שירותים ומוצרים של העסק, לאסוף נתונים ולשמור אותם במערכת ניהול הלקוחות ואם תרצו הלקוח הקיים/פוטנציאלי המשוחח עם הצ’אט בוט יוכל לעבור לשיחה עם נציג אנושי בכל רגע נתון.
מערכת נוספת המוגדרת כמעט כבסיס לכל עסק (מסעדה, רופא, מטפלים אסתטיים ומשלימים, עורכי דין ועוד) היא מערכת SMS אוטומטי, מערכת המאפשרת לכם לשלוח מסרוני עדכון ללקוח (לדוגמה: “שולחן נשמר”, “תור קרוב”, “תודה שביקרת”) או מבצעים ועדכונים (לדוגמה: “שובר יום הולדת ממתין לך בלינק הבא”).
מחזיקים במאגר אימיילים של לקוחות? נצלו זאת באמצעות מערכת הניוזלטר (שיווק במייל) לצורך שליחת מסרים קצרים לרשימת תפוצה, המסרים שתבחרו יקדמו את השיווק בחברה/עסק שלכם ויאפשרו לכם לקדם מכירות בעשרות מונים מעלה.
כמה כסף להשקיע באוטומציה עסקית ?
היבט חשוב של אוטומציה עסקית הוא שאין מחירים קבועים או תקציב ברור לכל סוג או גודל של עסק, הסיבה נעוצה בצורך להתאים כל מערכת לכל עסק/חברה.
עסקים המעוניינים לעלות את היכולות האוטומטיות בעסקים שלהם, יוכלו להגדיר לעצמם מסגרת תקציב ואיתה לנסות להתאים את מערכות האוטומציה והקישור בין המערכות הקיימות.
מכוון וכל עסק יכול לשלב אוטומציה במידה כזו או אחרת, מומלץ ליצור קשר עם חברת “Marketing Automation” לצורך הבנת הצרכים שלכם והתאמת האוטומציה העסקית למידות שלכם.